2013. november 5., kedd

Fotózás, mint életem része

A fényképezés gyökerei 4 évre nyúlnak vissza, amikor is még 12 évesen egy egyszerű, 1,5 MP-es telefonnal próbáltam megörökíteni a macskáim különfélébb pillanatait. (Ugyanis abban az időben rengeteg macskánk volt) Amikor ásítanak, összeültek többen, nyújtózkodtak és így tovább. Majd elkezdtem fényképezni naplementét, napraforgót és rájöttem, hogy nekem tetszik ez a dolog és bátyám nekem adta a kis kompakt gépét. Azóta megszállottja lettem a masinának. Leginkább a természetet fotóztam, azon belül is a macro világot preferáltam. Vízcseppek, virágok, apróbb bogarak. 

1 évvel később vettünk egy komolyabb gépet, ami már egy bridge gép volt. Nagyon szerettem és ezzel tanultam meg igazán fotózgatni (eljutni arra a szintre, ahol most vagyok) Elkezdtem ismerkedni az ember/portré fotózással és azóta egyre többen kérnek, hogy készítsek róluk néhány képet. És nagyon élvezem. Keresem a különféle beállításokat, igyekszem a modell legjobb oldalát keresni, a legszebb fények után megyek, közben beszélgetünk is. Otthon, mikor visszanézem és szerkesztgetem a képeket, sokszor volt olyan, hogy hirtelen abbahagytam a munkát és csak mosolyogtam. Belegondoltam, hogy én ezt mennyire szeretem csinálni. Pláne, amikor kapom a pozitív visszajelzéseket a fotókkal kapcsolatban. Öröm, ha fotózhatok és még nagyobb öröm, ha a másokról készült fotók a modelleknek is tetszik. 

Mindig megkérdezik, hogy ezzel szeretnék-e foglalkozni.. Főiskolai szinten biztosan nem, hiszen csak fizetős van és sajnos 350 000 ft/féléves költségeket nem tudunk finanszírozni. Viszont egyre többet gondolkodok egy OKJ-s fotós képzés elvégzésén. Hogy mégiscsak legyen róla papírom. Megtanuljam a szakmai dolgokat, a fontosabb beállításokat. A többi már csak rajtam múlik.. :)

9 megjegyzés:

  1. Drukkolok, és azt tartsd szem előtt, hogyha van lehetőséged, akkor ne hagyd ki az életedből, amit szeretsz csinálni. Ha fotós OKJ-n gondolkodsz, akkor hajrá, kevesebb nem leszel tőle. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, kedvesek vagytok! :))

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Régóta nézem én is a blogodat én nagyjából próbálom követni az eseményeket! :)
    A sulit kezd el! Elég az OKJ, ott részletesen fogtok tanulni a fotózás minden területéről. Érettségi után,akár egyből is lehet kezdeni. :)Ami a legfontosabb,hogy az első OKJ ingyenes! Ne hagyd ki! Én csak ajánlani tudom,hisz most én is alkalmazott fotográfusnak tanulok.Én pár év és a harmincas éveimet fogom taposni. Most éreztem azt,hogy nekem ezt igenis komolyan kell csinálnom. :)

    VálaszTörlés
  4. Szia! :)

    Akkor szerintem az lesz! :) Köszönöm szépen hogy írtál. Te melyikre jársz? :)

    VálaszTörlés
  5. Életem legcsodásabb két éve volt, amíg fotózást tanultam, ne hagyd ki :)

    VálaszTörlés
  6. De jó! :) Most már tényleg meg jött hozzá a kedvem :))

    VálaszTörlés
  7. Kaptál tőlem egy díjat! :)

    VálaszTörlés